Kotleciki z ciecierzycy

Nabrałam ochoty na kotlety z ciecierzycy. Planowałam zrobić falafel, jednak chciałam zrobić kotleciki z ciecierzycy gotowanej, a falafel robi się z ciecierzycy surowej. Moje dzisiejsze kotleciki są pyszne, zjem je z kaszą gryczaną i jakimś sosem.


Wykonanie:
1. 1 szklankę ciecierzycy moczyłam przez noc , rano gotowałam przez godzinę
2. Ostudzoną ciecierzycę zblendowałam z :
- 1 łyżką słonecznika
- 2 ząbkami czosnku
- kolendrą, pieprzem, solą, garam masala, kuminem rzymskim, papryką ostrą
- odrobiną wody
- 1 łyżką mąki gryczanej
Tak miały wyglądać kotleciki wstępnie, jednak chciałam je urozmaicić i dodałam:
3. jajko, czarnuszkę, łyżkę otrębów owsianych, startą surową marchewkę - wymieszałam łyżką
  Uformowałam małe, płaskie kotleciki. Piekłam na patelni teflonowej na oliwie z oliwek.




Komentarze

  1. bardzo lubię ciecierzycę i dodatek marchewki w kotletach. fajny pomysł na obiad :)

    OdpowiedzUsuń
  2. U mnie na blogu wczoraj też ciecierzyca, tylko w postaci sałatki. A kotleciki to pycha, fajnie przyprawiłaś :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty