Muffinki orkiszowe z bananem

Dzisiaj miałam ochotę pokombinować coś z maki orkiszowej na słodko.
Wyszły mi całkiem smaczne dietetyczne muffinki, ponieważ zamiast cukru dodałam słodziku. Tak, wiem, to chemia, ale nie używam go często, więc mam nadzieję, że wybaczycie. Oczywiście można dać cukier zamiast słodzika. Oryginalny przepis zmieniłam tak, aby pasował do diety rozdzielnej.



Składniki:
- 2 łyżki otrębów pszennych
- 3/4 szklanki płatków owsianych górskich
- 1 i 1/4 szklanki maki orkiszowej razowej
- 1 łyżeczka sody oczyszczonej
- 1/4 łyżeczki soli
- 1/3 szklani cukru (ja dałam skruszone 7 tabletek słodziku-muffinki nie są za słodkie)
- 1/2 szkl.wody + 1/2 szkl.kefiru
- 1/3 szklanki oleju
- 1 rozgnieciony banan
- cynamon, kardamon (uwielbiam te przyprawy)

Płatki zalać wodą i kefirem, odstawić na kilka minut. Dodać resztę mokrych składników oraz rozgnieciony banan. W drugiej misce wymieszać suche składniki i dodać je do mokrych, wymieszać.
Piec ok.15-20 minut w 200 stopniach.


Komentarze

  1. Bananowe muszą smakować świetnie. :) Taką muffinę wzięłabym jutro z chęcią do szkoły. ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawe, może zimą wypróbuję, jak zakupię jogurt sojowy (zamiast kefiru).

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty