Kitchari z czerwonej soczewicy i kaszy jaglanej

Kitchari jest potrawą pochodzącą z Indii. Jest wiele sposobów przyrządzania tego dania, najczęściej robi się  je z dodatkiem ryżu. Kitchari jest daniem stosowanym w trakcie oczyszczającego programu "panchakarma". Przyprawy, które dodajemy są uzależnione od "dosza" danej osoby. Wg tabel ja niestety jestem typem "kapha".


Składniki, których użyłam:
- 1,5 kubka czerwonej soczewicy
-1 kubek kaszy jaglanej
- 2 ząbki czosnku
- przyprawy : imbir, kurkuma, kminek, majeranek, kardamon, pieprz, liść laurowy odrobina soli
- 2 łyżki masła klarowanego
- 1 starta marchew i pietruszka korzeń
- woda

Na rozgrzane w garnku masło klarowane wrzuciłam przyprawy (oprócz liścia laurowego) . Po ok.2 minutach wrzuciłam do garnka przepłukaną kaszę jaglaną, a po chwili soczewicę. Chwilę smażyłam, następnie zalałam wodą (ok.3 kubki) oraz wrzuciłam potarte warzywa. Doprowadziłam do wrzenia, dodałam przeciśnięty czosnek oraz liść laurowy. Gotowałam na wolnym ogniu ok, 1 godziny, co jakiś czas mieszając. W razie konieczności dolewamy wody w trakcie gotowania.




Komentarze

Popularne posty