Dżem z cukinii i moreli

I znów dzisiaj coś z cukinią. Tym razem zrobiłam dżem. Miałam w lodówce morele, które już prosiły się, aby je zużyć, więc tak zrobiłam.

 Składniki:
- średnia cukinia
- morele (ok.8-10 sztuk)
- agar-agar
- ksylitol

Cukinię i morele pokroiłam na kawałki i dusiłam w garnuszku z wodą, aż zmiękły. Dosłodziłam ksylitolem i zmiksowałam, dodałam agar-agar i jeszcze moment pogotowałam. Następnie przelałam do 2 małych słoiczków.
Następnym razem nie zmiksuję tak mocno składników, a jedynie drobniej pokroję. Dżem wyszedł jak na mój gust trochę "za gładki", ale moje dzieciaki dla odmiany taki zjedzą chętniej. Myślę też, że dodatek imbiru lub cynamonu świetnie by tu pasował.



Akcja Ogryzek - kreatywne wykorzystanie resztek!Organizator: lilithin


Komentarze

  1. Faktycznie jest bardzo "kremowy" :) Niemniej jednak nie mam wątpliwości co do jego walorów smakowych :)

    OdpowiedzUsuń
  2. A ile tego agaru na taką porcję? Nigdy jeszcze nie żelowałam agarem ... więc nie mam doświadczenia, a chętnie bym nabyła :-)
    Ten smak przełamałabym odrobiną skórki lub soku z cytryny ... taka własna sugestia.

    Pozdrawiam serdecznie i jakby co to zapraszam na pierogi z jagodami :-)
    Szkat

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dawałam wtedy "na oko", to było moje pierwsze żelowanie agarem. Nie pamiętam nawet ile mniej więcej było tego składnika, niestety. A sok z cytryny rzeczywiście przełamałby słodycz dżemu, dziękuję.

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty