Jak zrobiłam tofu

Pierwszy raz zrobiłam tofu. Ze szklanki suchej soi wyszło tego sera nie za dużo, tak ok.150-160g. Ale do zrobienia pasty z tofu w sam raz.


składniki:
- 1 szklanka ziaren soi
- ok.4 i 1/2 szklanki wody
- 3 łyżki soku z cytryny
- pół łyżeczko soli

Ziarna soi moczyłam przez noc. Rano ziarna przepłukałam , zmiksowałam ze szklanką wody, następnie dodałam kolejną szklankę wody i znów zmiksowałam. Dodałam pozostałe 2 i 1/2 szklanki wody, wymieszałam łyżką. Odcedziłam przez sito pokryte gazą. Zagotowałam, dodałam sól, po zdjęciu z ognia od razu dodałam sok z cytryny, odstawiłam na ok.20 minut. Po czym odcedziłam prze te same sito z gazą.

Zdjęcia przedstawiają krok po kroku co robiłam:

Zmiksowana soja z wodą:

Okara, powstała po odcedzeniu masy sojowej:

Mleko sojowe, które powstało po odcedzeniu (surowe):

Zagotowane mleko sojowe i wymieszane z sokiem z cytryny po 20 minutach:

Tofu, które zostało po odcedzeniu, na sitku:

Takie tofu zrobilam :


Pokochaj tofuOrganizator: Czarnula75

Komentarze

Popularne posty