Farritata z dodatkami

Na obiad upiekłam placek z mąki z ciecierzycy. Byłam ciekawa jaki będzie smak ciasta w tym daniu, nie jadłam dotąd potraw z mąki z ciecierzycy. Muszę przyznać, że to jest rewelacja. Moja rodzinka też pokosztowała i na następny raz muszę upiec taki obiadek dla całej rodziny.


Składniki na ciasto (1 placek):
- 100g mąki z ciecierzycy
- 200 ml cieplej wody
- 2 łyżki oliwy
- szczypta soli
- tymianek
- papryka ostra

Składniki wymieszałam i odstawiłam na ok.2 godziny.

Składniki "do środka":
- pomidor pokrojony w kostkę
- czerwona papryka pokrojona w kostkę
- oliwki zielone pokrojone w talarki
- feta pokrojona w kostkę
- oregano
potarty ser żółty - do posypania 5-10 minut przed końcem pieczenia

Formę na tartę smarujemy oliwą, wylewamy ciasto i rozkładamy składniki "do środka". Pieczemy ok.30 minut w piekarniku nagrzanym do 180 stopni. 



 


Dzisiaj miałam dzień na pieczenie, bo upiekłam jeszcze bułeczki dukanowe twarogowe, ale nie dodałam całych jajek, a białka. Dzięki temu będę pasowały do dań tłuszczowych i węglowodanowych.
Przepisu nie podaję, bo można go bez trudu znaleźć w internecie.




Komentarze

Popularne posty