Chlebek paleo z mikrofali

Taki chlebek można zrobić bardzo szybko. Zachowuje swoją świeżość nawet do dnia następnego, można go zabrać do pracy. Gdy ktoś lubi chrupiące pieczywko to myślę, że można by go było podpiec w tosterze.



Składniki:
- 1 łyżka mielonych migdałów
- 2 łyżki mąki kokosowej
- 0,5 łyżki łusek babki płesznik lub jajowatej (można pominąć)
- ok.pół łyżeczki ziaren siemienia lnianego
- szczypta soli
- 1 jajko
- szczypta proszku do pieczenia bg
- łyżeczka stopionego masła lub oleju kokosowego
- łyżka wody


W małej miseczce mieszamy suche składniki, dodajemy mokre i miksujemy. Masę przelewam do kubka wcześniej wysmarowanego rozpuszczonym masłem lub olejem kokosowym. 
Podgrzewamy w mikrofalówce ok.2 minuty. 
Wyciągamy z kubeczka, chlebek gotowy powinien odstawać od brzegów kubka, z reguły sam wypada po odwróceniu kubka do góry dnem.
I gotowe.
Kroimy po ostudzeniu.




Komentarze

  1. super pomysł... szkoda tylko, że nie mam mikrofalówki... ale moze pokombinuje z piekarnikiem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że z piekarnika też wyjdzie. No i zdrowsze niż z mikrofali.

      Usuń
  2. Wygląda zachęcająco :)
    Na jakiej mocy robiłaś chlebek? Moje mikrofalowe ciasta lubią wybuchać...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam starą mikrofalówkę i nie pisze ile mam mocy, ale robię na tej najmocniejszej mocy. Często jak widzę, że chlebek rośnie bardzo, wyłączę mikrofalówkę na momencik aż chlebek opadnie i znów włączam. Moje chlebki jeszcze nigdy nie wybuchały.

      Usuń
  3. Bardzo fajnie napisany artykuł. Jestem pod wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty