Mleko kokosowe

Dzisiaj robiłam pierwszy raz w życiu mleko kokosowe. Wyszło pyszne, a kawka z takim mleczkiem jest rewelacyjna.


Zalałam ok.50 g wiórków kokosowych szklanką gorącej wody i odstawiłam na 3 godziny. Po tym czasie lekko podgrzałam wszytko i i miksowałam jakiś czas. Dolałam ok.100 ml gorącej wody i znów miksowałam (blender). Powstały płyn przecedziłam przez sitko i gazę. I mleczko gotowe. Przechowuję je w lodówce. Powstała suchą masę po dokładnym wysuszeniu (w piekarniku w 80-100 stopni ok.godzinę) zmielę na mąkę.


Ten pierwszy sposób jest dobry do zrobienia mleczka, gdy potrzebujemy zrobić mleko "na szybko".

Drugi sposób:
Moczymy kokos w wodzie przez noc (zalewamy letnią wodą). Po upływie czasu blendujemy, w miarę potrzeby dolewamy letniej wody. I podobnie jak przy pierwszym sposobie przecedzamy płyn przez sitko z gazą.


Komentarze

  1. Muszę spróbować zrobić takie mleczko kokosowe, bo musi być przepyszne :). Pozdrawiam
    www.whitechocolateflower.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest przepyszne. Te z puszki jest dość gęste i bardziej pod postacią kremu, a jak robi się samemu to od nas zależy czy jest gęstsze czy rzadsze.

      Usuń
  2. Witam, właśnie zrobiłam takie mleczko pierwszy raz w życiu, z Pani przepisu :) Wyszło takie sobie, ale myślę, że to kwestia "przeciętnej" jakości wiórków... Będę kombinować dalej. Mam pytanie - jak długo można takie mleko przechowywać w lodówce?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moim dzieciakom smakuje, gdy je lekko dosłodzę. Mnie mleczko wyjdzie czasem takie sobie, jeśli dam za dużo wody, a za mało wiórek. Rozwodnione nie jest takie pyszne. Można samemu pokombinować z proporcjami. Niestety mleko za długo nie może byc przechowywane w lodówce, szybko się psuje. Dwa dni spokojnie, a na trzeci trzeba skosztować czy już nie skisło. Ja wiórki kupuje w Lidlu, bo sa bez siarczanów.

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty