Kruche pieczywko z ziaren 2

Już piekłam pieczywo chrupkie z ziaren , które uwielbiam. Tym razem upiekłam troszkę inne.
Przepis pochodzi z anglojęzycznego bloga, ale ja go troszkę zmieniłam.



Składniki:
- 1/2 szklanki mielonego siemienia lnianego
- 1/8 szklanki nasion chia
- 1/8 szklanki sezamu
- 1 łyżka ziaren siemienia lnianego
- 1 szklanka gorącej wody
- 1 łyżka łupin babki płesznik (jajowatej)
- sól
- 2 łyżki oleju kokosowego


Mieszamy suche składniki, olej kokosowy rozpuszczamy w gorącej wodzie.
Dokładnie mieszamy suche składniki z mokrymi, odstawiamy na kilka minut do napęcznienia:

Następnie masę rozprowadzamy równomiernie na papierze do pieczenia rozłożonym na blasze:


Pieczemy w temperaturze 160 stopni najpierw 15 minut i na chwilkę wyjmujemy formę z piekarnika
 i tniemy już troszkę stwardniałą masę na kawałki. 
Potem pieczemy jeszcze ok.20-25 minut.


Komentarze

  1. takie domowe chrupkie pieczywo musi być świetne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajna propozycja. Wprawdzie nie trzymam diety paleo, ale i tak chętnie wypróbuję takie pieczywko :)

    OdpowiedzUsuń
  3. O rany, jestem wielce szczęśliwa, że znalazłam twój blog:) Odrzuciłam zboża i też kombinuję jak robić "pieczywo". Piekę orzechowy chleb, ciastka z kokosa, ale te chrupki i bułeczki z kokosowej maki to dla mnie odjazd! dzięęęęęki! Ola - wegetarianka bez pszenicy;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też kombinuję, ale ten chlebek jest dla mnie najlepszy.

      Usuń
  4. Chyba sobie taki chlebek zrobię:)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty