Pieczywo chrupkie z ziaren 1

Pieczywo jest rewelacyjne. Smakuje każdemu, którego częstowałam tym chrupiącym chlebkiem.


-250 g ziaren (siemię lniane, słonecznik, sezam, pestki dyni)
- 3 płaskie łyżki psyllium (łuski babki płesznik)
- 2 łyżki oliwy z oliwek
- 250 ml wody
-sól
- szczypta proszku do pieczenia bg

Wymieszać suche składniki, wodę z olejem zagotować. Ziarna zalać gorącym płynem i dokładnie wymieszać. Zostawić na chwilę do napęcznienia. Masę rozprowadzić płasko na papierze do pieczenia rozłożonym na dużej formie ("potraktowałam" wałkiem przez papier). Piekłam w 150 st.przez ok. 55-60 minut. Po 30 minutach pieczenia tniemy masę na kawałki np. prostokąty lub kwadraty i dalej pieczemy. Po upieczeniu zostawiłam w ciepłym, uchylonym piekarniku. Wyjęłam dopiero po ostudzeniu i połamałam delikatnie na kawałki, które wcześniej nadkroiłam nożem.
Pieczywo przechowuję w plastikowym pojemniku. 


Na zdjęciach powyżej pieczywo bez pestek dyni.
Poniżej z pestkami dyni:


Komentarze

  1. Świetne! Na pewno zrobię po tym jak zakochałam się w "chlebie zmieniającym życie" :) I można chrupać zamiast czipsów..
    Patrząc na profil zapraszam też do mnie www.kotmakota.blogspot.com, może się spodoba.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten chlebek jest pyszny. Chętnie zaglądnę do Ciebie.

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty