Bułeczki z ciecierzycy z ziarnami bez mąki

Widziałam w internecie różne przepisy na ciasta i chleby ze strączków. Jakoś nie byłam za bardzo do tych wypieków przekonana. Jednak czytając pozytywne komentarze postanowilam sama coś upiec. Padło na ciecierzycę, którą akurat miałam w domu. 
Inspirowałam się przepisami z intenetu, po swojemu modyfikując.



Składniki:
- 1 puszka ciecierzycy
- 2 jaja
- sól
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia bg
- 2 łyżki ziaren siemienia lnianego
- 2 łyżki pestek dyni
- sezam do posypania
- olej kokosowy do wysmarowania formy

Ciecierzycę wypłukałam na sitku pod bierzącą wodą i zmieliłam w blenderze, dodałam jajka, sól i proszek do pieczenia. Wymieszałam w blenderze. Dodałam siemię lniane i pestki dyni, wymieszałam łyżką.
Masę przekładałam łyżką do formy na muffinki, wcześniej wysmarowanej olejem kokosowym. 
Posypałam sezamem. Piekłam ok.30 minut w 180 stopniach.


Myślę, że te bułeczki będą częściej gościły na moim stole. Wyszły naprawdę dobre.
Koniecznie muszę upiec też ciasto z fasoli lub ciecierzycy.









Komentarze

  1. Wygladaja przepysznie :) Jeszcze nigdy nie jadlam takich buleczek ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne są i apetyczne. Polecam szczerze wypieki z fasoli, są genialne :)

    OdpowiedzUsuń
  3. łAŁ! Ale super! akurat mam ciecierzycę więc skuszę się z prewnością:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Genialne! Uwielbiam ciecierzycę, a takie bułeczki idealnie nadają się na wszelakie pikniki i wycieczki letnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. szkoda że nie mam jeszcze blendera bo takie wspaniałe buleczki

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty